Często zadawane pytania czyli FAQ:

1. Jak skonfigurować swój program do odbioru poczty?

Wszelkie dane są podawane tuż po rejestracji konta, a także przesyłane na nowo założone konto. Jeśli zarejestrowałeś konto xyz@e-post.pl, to powinieneś wprowadzić następujące ustawienia:

  • serwer poczty wychodzącej (SMTP): e-post.pl , nasz serwer obsługuje zarówno port 25, jak i 587,
  • serwer poczty przychodzącej (POP3): e-post.pl,
  • nazwa użytkownika (login): pełen adres e-mail np. xyz@e-post.pl (samo ‘xyz’, jak najczęściej proponuje program pocztowy nie wystarczy, jest to najczęstszą przyczyną błędów!),
  • hasło: takie jakie podałeś w formularzu rejestracyjnym (ważne małe/duże litery!!!).
  • skonfigurować uwierzytelnianie serwera poczty wychodzącej (w Outlooku Menu Narzędzia/Konta ..., zakładka “Poczta”-> Właściwości -> zakładka “Serwery”, zaznaczyć Serwer poczty wychodzącej - serwer wymaga uwierzytelnienia). Dokładne instrukcje znajdziesz tutaj: Autoryzacja SMTP,
  • aby skonfigurować połączenie szyfrowane, należy zaznaczyć odpowiednią opcję (SSL) oraz zmodyfikować nazwy serwerów SMTP i POP3 i podać: poczta.interserw.pl .

Przy takich ustawieniach wszystko powinno działać bez zarzutu.

2. Jak ustawić parametry konta: powiadomienie SMS, autoresponder, froward, zmienić hasło?

Wszystkie te parametry możesz zmienić logując się do programu odbioru poczty przez www. Zarządzanie parametrami konta są po kilknięciu guzika "Konto" Konto.

3. Konfiguracja powiadomienia SMS

Aby mieć możliwość otrzymywania powiadomienia SMS należy wprowadzić ustawienia w zakładce "Powiadomienia SMS". Jeżeli operator oferuje możliwość wysyłania SMS bez logowania się do jego bramki www/SMS, wystarczy wprowadzić numer telefonu.

Większość operatorów wymaga jednak założenia sobie konta w celu uzyskania możliwości wysyłania bezpłatnych SMS-ów. Należy postępować zgodnie z instrukcjami na stronie operatora i wprowadzić w naszym panelu konfiguracyjnym oprócz numeru telefonu - login i hasło (te, które są potrzebne do zalogowania się na bramkę operatora).

4. Jak odebrać pocztę przez www?

Pracując na dowolnym komputerze podłączonym do Internetu, który ma zainstalowaną przeglądarkę www można korzystać z poczty. W tym celu należy zalogować się na stronie Poczta przez www. Ewentualnie można wykorzystać okienko logowania się na stronie https://poczta.interserw.pl .

5. Dlaczego nie działa powiadomienie SMS?

Jeśli wprowadziłeś prawidłowy numer telefonu w ustawieniach konfiguracyjnych swojego konta (p. 2), a powiadomienie nie działa, sprawdź czy masz uruchomione “zezwolenie” na przesyłanie SMS z Internetu. Liczba SMS’ów które można przesłac jednego dnia z Internetu jest ograniczana przez operatorów sieci komórkowych. Także działanie bramki Internet-SMS jest uzależnione od operatorów.

6. Dlaczego nie otrzymuję wiadomości mimo, że wiem że ktoś ją do mnie wysłał?

Najczęstszą przyczyną jest przepełnienie skrzynki. Odbiorca otrzymuje wtedy komunikat o błędzie z tekstem: user over quota. W przypadku korzystania z programu do obsługi poczty przez www, prosimy regularnie opróżniać kosz oraz folder Wysłane.

Jeśli nie to jest przyczyną - napisz do Postmastera, najlepiej dołączając treść wiadomości, która została zwrócona do nadawcy - w niej powinno byc wyjaśnienie przyczyny.

Opóźnienia w dochodzeniu wiadomości mogą też być spowodowane aktywnością zabezpieczenia antyspamowego "Greylist". Jeżeli Twoje konto nie jest narażone na atak spamerów, można wyłączyć to zabezpieczenie.

7. Jak mogę uchronić się przed spamem?

Chroń swćj adres e-mail przed spamerami! Nigdy nie podawaj go otwarcie na listach dyskusyjnych. Zapisując się wstaw dodatkowy tekst, np. "usun_to" czy "no_spam" w swój adres e-mail. W ten sposób utrudnisz automatyczne przechwytywanie adresów z list dyskusyjnych. Zawsze pomyśl zanim udostępnisz komuś swój adres e-mail. My ze swojej strony możemy blokować adresy e-mail używane przez spamerów, jednak oni często je zmieniają.

Możesz także skonfigurować filtr antyspamowy, który jest zainstalowany w Twoim koncie więcej informacji tutaj.

Uwaga: Jeżeli dostajesz e-maile bo zapisałeś się na jakąś listę mailingową, jeśli jest ona prowadzona zgodnie z prawem, masz możliwość wypisania się z niej. Poszukaj informacji w mailu, który dostajesz lub na stronie nadawcy.

Masz jeszcze jakieś pytania? Napisz: postmaster@e-post.pl !


 
© Interserw Systemy Informatyczne