loader

FAQs

Pomoc - konta poczty elektronicznej

Jak skonfigurować swój program do odbioru poczty? Serwer pocztowy

Wszelkie dane są podawane tuż po rejestracji konta, a także przesyłane na nowo założone konto. Jeśli zarejestrowałeś konto [email protected], to powinieneś wprowadzić następujące ustawienia:

  • serwer poczty wychodzącej (SMTP): poczta.interserw.pl , nasz serwer pocztowy obsługuje zarówno port 25, jak i 587,
  • serwer poczty przychodzącej (POP3): poczta.interserw.pl,
  • nazwa użytkownika (login): pełen adres e-mail np. [email protected] (samo ‘xyz’, jak najczęściej proponuje program pocztowy nie wystarczy, jest to najczęstszą przyczyną błędów!),
  • hasło: takie jakie podałeś w formularzu rejestracyjnym (ważne małe/duże litery!!!).
  • skonfigurować uwierzytelnianie serwera poczty wychodzącej (w Outlooku Menu Narzędzia/Konta …, zakładka “Poczta”-> Właściwości -> zakładka “Serwery”, zaznaczyć Serwer poczty wychodzącej – serwer wymaga uwierzytelnienia).
  • aby skonfigurować połączenie szyfrowane (zalecane), należy zaznaczyć odpowiednią opcję (SSL) oraz podać odpowiednie nazwy serwerów oraz porty:
    • Poczta wychodząca (SMTP z SSL): poczta.interserw.pl, port: 465
    • Poczta przychodząca (POP3 z SSL): poczta.interserw.pl, port: 995
    • Poczta przychodząca (IMAP z SSL): poczta.interserw.pl, port: 993
Przy takich ustawieniach wszystko powinno działać bez zarzutu.

Jak odebrać pocztę przez www?

Pracując na dowolnym komputerze podłączonym do Internetu, który ma zainstalowaną przeglądarkę www można korzystać z poczty. W tym celu należy zalogować się na stronie https://poczta.interserw.pl .

Dlaczego nie otrzymuję wiadomości mimo, że wiem że ktoś ją do mnie wysłał?

Najczęstszą przyczyną jest przepełnienie skrzynki. Odbiorca otrzymuje wtedy komunikat o błędzie z tekstem: user over quota. W przypadku korzystania z programu do obsługi poczty przez www, prosimy regularnie opróżniać kosz oraz folder Wysłane. Jeśli nie to jest przyczyną – napisz do Postmastera, najlepiej dołączając treść wiadomości, która została zwrócona do nadawcy – w niej powinno byc wyjaśnienie przyczyny. Opóźnienia w dochodzeniu wiadomości mogą też być spowodowane aktywnością zabezpieczenia antyspamowego „Greylist”. Jeżeli Twoje konto nie jest narażone na atak spamerów, można wyłączyć to zabezpieczenie.

Jak ustawić parametry konta: powiadomienie SMS, autoresponder, froward, zmienić hasło?

Wszystkie te parametry możesz zmienić logując się do programu odbioru poczty przez www. Zarządzanie parametrami konta są po kliknięciu guzika „Ustawienia”.

Jak mogę uchronić się przed spamem na mój adres e mail?

Chroń swćj adres e mail przed spamerami! Nigdy nie podawaj go otwarcie na listach dyskusyjnych. Zawsze pomyśl zanim udostępnisz komuś swój adres e-mail. My ze swojej strony możemy blokować adresy e-mail używane przez spamerów, jednak oni często je zmieniają.

Uwaga: Jeżeli dostajesz e-maile bo zapisałeś się na jakąś listę mailingową, jeśli jest ona prowadzona zgodnie z prawem, masz możliwość wypisania się z niej. Poszukaj informacji w mailu, który dostajesz lub na stronie nadawcy.

Co, jeśli na tej stronie nie ma odpowiedzi na moje pytanie?

Zawsze można wysłać zapytanie na adres [email protected] lub skorzystać z formularza kontaktowego.